رسانه ها باید مخاطب و بحران را به خوبی بشناسند|خبرنگاران حوزه بحران، مصالح ملی را در نظر بگیرند|نیش و کنایه رسانه ها بسیار است | از نقدمنصفانه استقبال می کنیم....
امروز اطلاعات دنیا با دقت و در کمترین زمان ممکن منتشر می شود و در این میان نقش خبرنگاران بسیار مهم است به ویژه اینکه اخبار مربوط به حوزه بحران و بلایای طبیعی باشد.یونسکو براساس سه اصل آموزش، علم و فرهنگ فعالیت می کند و راه رسیدن به صلح و سعادت از این سه مسیر می گذرد....
سعیدی در همایش استانداران، مديران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه در ایران ظرفیت سی مخاطره طبیعی را داریم/فرمانداران نقشه خطر شهرستان خود را تهیه کنند.
کارکرد رسانه ها در بحران تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر پایگاه ایدئولوژیکی، میزان استقلال یا وابستگی به حاکمیت، سابقه بحران، ارزش های خبری و نوع عملکرد رقبا قرار دارد.
رسانه ها باید مخاطب و بحران را به خوبی بشناسند|خبرنگاران حوزه بحران، مصالح ملی را در نظر بگیرند|نیش و کنایه رسانه ها بسیار است | از نقدمنصفانه استقبال می کنیم.
افزایش بی سابقه جمعیت شهر ها و رشد شهرسازی باعث به وجود آمدن کلانشهرهاست، شهرهایی که هرجه بزرگتر می شوند، مشکلاتشان هم بزرگتر می شود و ضرورت مقاومت و کاهش آسیب پذیری آنها هنگام بروز وقایع طبیعی اهمیت بیشتری پیدا می کند. به خاطر همین و برای اینکه شدت بحران های احتمالی کاهش پیدا کند، آمادگی در شرایط بالایی باشد و امدادرسانی به موقع و با کیفیت انجام شود، واژه ای به نام مدیریت بحران و سازمان هایی با همین نام پدید آمدند. گفتوگوی تصویری فارس با معاون سازمان مدیریت بحران کشور را در ادامه مشاهده می کنیم: زلزله در تهران یک میلیون کشته و 5.6 میلیون آسیب پذیر خواهد داشت/ برای زلزله زیرساختهایمان آماده نیست/ وجود 400 نقطه آسیبپذیر همانند شهران در تهران/ فعال ترین گسل در تهران گسل مشا و بعد از آن گسل ری احتمال فعال شدن دارد/ ایستگاه های شتاب نگاشت و سامانه هشدار سریع بر روی گسل مشا نصب شده اند / شهرداری تهران مکلف است 150 پایگاه چندمنظوره احداث کند / در سال 75 پیشبینی شده بود که زلزله در ساعت اول 400 هزار نفر قربانی بگیرد که این رقم امروز با توجه به جمعیت شهر حدود یک میلیون نفر برآورد شده است / در بهشت زهرا بعد از گذشت 42 سال، یک میلیون و ششصدهزار نفر دفن شده اند / باید پیشگیری و آمادگی را در خود ایجاد کنیم.