فرهاد اعتمادی، مدیر گروه ارتباطات یونسکو:

آموزش پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی در کتاب های درسی مغفول مانده است

در ٣٠ کشور دنیا بررسی شده که در کجای دروس به بلایایی طبیعی توجه شود و همانجا یعنی در همان کتاب های درسی آموزش بلایای طبیعی را ارائه دهند البته در ٢٠ کشور در رشته علوم طبیعی راههای پیشگیری و مقابله را آموزش می دهند.
آموزش پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی در کتاب های درسی مغفول مانده است
سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۱:۲۶ |
کد خبر : ۱۹۷ |
اطلاع رسانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، فرهاد اعتمادی روز دوشنبه در همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی افزود: همچنین کاهش خسارات ناشی از بلایایی طبیعی فراموش شده است و اینکه می شود کاری انجام داد که این خسارات را کاهش داد یا نه که هنوز به این روش ها توجه نشده است.
وی تصریح کرد: بحث دانش بومی و راه مقابله بومی با بلایایی طبیعی اصلا آموزش داده نشده است.
مدیر گروه ارتباطات یونسکو اضافه کرد: همچنین راجع به تغییرات اقلیمی در کتاب های درسی هیچ بحثی نشده است که البته این موضوع به عنوان یک مساله مهم در جهان به شمار می روز.
اعتمادی خاطرنشان کرد: به طور مسایل در رابطه با دریاچه ارومیه که درباره تغییرات اقلیمی است نیز توجه خاصی نشده به طوری که سلامت ٢٠ میلیون نفر در خشک شدن دریاچه ارومیه نیز به خطر می افتد و به آن توجه نشده است.
وی اضافه کرد: همچنین درباره موضوع مهمی مانند زلزله باید نقاط ضعف آن را شناخت که چرا در زلزله هایی که در ایران و ژاپن اتفاق می افتد میزان خسارت در ایران بیشتر است. که باید این عوامل میزان خسارات را شناسایی کرد.
وی ارائه آموزش در کتاب های درسی را بسیار مفید و موثر دانست و گفت: این آموزش ها می تواند ضمن پیشگیری بسیاری از خسارات آن را کاهش دهد.
مدیر اظهار داشت: در خیلی از کشورهای دنیا رویه به این شکل است که یک درس مانند عوامل طبیعی زلزله در علوم مختلف را آموزش می دهند. 
این مسوول کمیته ملی یونسکو تصریح کرد: در ٣٠ کشور دنیا بررسی شده که در کجای دروس به بلایایی طبیعی توجه شود و همانجا یعنی در همان کتاب های درسی آموزش بلایای طبیعی را ارائه دهند البته در ٢٠ کشور در رشته علوم طبیعی راههای پیشگیری و مقابله را آموزش می دهند.
وی ادامه داد: همچنین در درس تعلیمات اجتماعی بحث مقابله با بلای طبیعی در ١٢ کشور، در درس جغرافیا در ١١ کشور، در درس زبان های مختلف در ١٠ کشور و درس آموزش شهروندی و تعلیمات اجتماعی در ٥ کشور و آموزش بهداشت و فنی هر کدام چهار کشور و در آموزش های نظامی یا پیش نظامی یک کشور و در دفاع شهری و آموزش های دفاعی و کشاورزی هر کدام یک کشور این آموزش ها را ارائه می دهند.
اعتمادی با بیان اینکه رو بحث زلزله خیلی از کودکان و نوجوانان دچار استرس می شوند، ادامه داد: باید این موضوع نیز در کتاب های درسی گنجانده شود.
همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی به مدت یک روز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامس و نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو حضور دارند.
در این همایش چهار پنل تخصصی نیز در حال برگزاری است.
همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی به مدت یک روز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو حضور دارند.
در این همایش چهار پنل تخصصی نیز در حال برگزاری است.

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
  • اولین نظر را شما بدهید